Ćwiczenia dla zachowania zdrowia!!!

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

Ćwiczenia dla zachowania zdrowia!!!

Pisanie by Cyryl on 3rd Listopad 2016, 09:50

Oto moim zdaniem jedne z najważniejszych ćwiczeń rozciągających plus informacja jak powinna wyglądać prawidłowa postawa stojąca:


a te ćwiczenie polecam aby zachować proste plecy:


o oto ćwiczenia na to aby zachowywać poprawną sylwetkę przy wszystkich czynnościach:


w tym temacie będę pokazywał inne wartościowe ćwiczenia!!!

Jak ktoś zna jakieś dobre ćwiczenia dla zdrowia to niech je tutaj wrzuca, śmiało  Very Happy

Cyryl

Liczba postów : 684
Join date : 21/03/2015

https://cyryl27.wordpress.com/

Powrót do góry Go down

Re: Ćwiczenia dla zachowania zdrowia!!!

Pisanie by Obserwator on 3rd Listopad 2016, 10:29

Ja potrzebuję jakiś ćwiczeń wzmacniających mięśnie na dolnym odcinku kręgosłupa, tzw. lędźwiowym.

Od lat mam tam bule, aczkowiek nie robiłem rentgena i nie wiem jaką dokładnie wadę posiadam.

Staram się nie podnosić 'plecami' i przy schylaniu zachowywać wyprostowany korpus. Jednak po dłuższym wysiłku czuję znaczne zmęczenie w dolnych partiach pleców i bóle krzyża.

Zaleca mi się rehabilitację, ale i tak jedynym wyjściem bedą ćwiczenia.

Ponoć najlepiej tylko używając własnego ciała ??

Obserwator

Liczba postów : 1032
Join date : 18/03/2015
Skąd : Poznań

http://www.obserwatorczasowkonca.wordpress.com

Powrót do góry Go down

Re: Ćwiczenia dla zachowania zdrowia!!!

Pisanie by Hugo on 3rd Listopad 2016, 12:34

Ja robiłam ten zestaw, trwa 5 minut i nieźle mi pomógł, bo 3 ciąże dały mi w kość
Tych możliwych ćwiczeń jest wiele, warto wzmocnić też mięśnie brzucha bo one utrzymują ten odcinek ciała

Hugo

Liczba postów : 161
Join date : 21/03/2015
Age : 31
Skąd : Londyn

http://oislamie.wordpress.com

Powrót do góry Go down

Re: Ćwiczenia dla zachowania zdrowia!!!

Pisanie by polskapaw on 3rd Listopad 2016, 15:36

Bóle pleców odcinka lędźwiowego nazywane korzonkami, rwą kulszową, przepukliną, dyskopatią generalnie wynikają z WYSUWANIA SIĘ tzw. DYSKU i uciskania nerwów. Organizm chroni się tym, że plecy sztywnieją, ogranicza się ruchomość, aby dysk nie wysunął się bardziej. Dysk wysuwa się do tyłu z reguły w prawą lub lewą stronę, przez co odczuwa się dolegliwości bardziej po jednej ze stron.
Zasada jest taka: jak dysk się wsunie to objawy znikają. Dlatego POŁÓŻ SIĘ NA PŁASKIM, NA BRZUCHU, POLEŻ JAKĄŚ CHWILĘ A POTEM OPRZYJ SIĘ NA ŁOKCIACH. Ma to być robione bez bólu i nie na siłę. Poleż tak kilka/kilkanaście minut. Jak potrafisz to zrób kilka przeprostów do tyłu na prostych rękach (JAKBYŚ ROBIŁ POMPKI, TYLKO ŻE BIODRA MAJĄ POZOSTAĆ, STYKAĆ SIĘ Z PODŁOŻEM, NIE UNOSIĆ ICH) To jest mechanika ruchu. Tu nie ma magii. Silne mięśnie nie pomogą jeśli dysk jest w złym miejscu i uciska nerwy.

Jeśli siedzisz przy komputerze z wielogodzinną rotacją tułowia w którąś stronę, zmień to bo jaki jest sens ćwiczyć jak i tak godzinami przechylasz się w jedną stronę.

Rób tak kilka razy dziennie. Jeśli boli lewa strona bardziej to przesuń biodra bardziej na prawo i zrób przeprosty. Na spokojnie, nie przeskakuj pięć etapów.

Jak dysk się schowa to zapomnisz o plecach że je masz. Będą lekkie i bez bólu.

Nie chodzi o monotonne ćwiczenia. Jedno ćwiczenie uwzględniające mechanikę ruchu i nastawienie w sposób naturalny kręgosłupa. W domu czytasz Forum.. to oprzyj się na łokciach leżąc na brzuchu i cała filozofia.

Metoda nazywa się Mc Kenziego.



polskapaw

Liczba postów : 110
Join date : 27/03/2015

Powrót do góry Go down

Re: Ćwiczenia dla zachowania zdrowia!!!

Pisanie by Whisper on 3rd Listopad 2016, 21:05

Od siebie dodam kanał człowieka, który opracował system ćwiczeń zwany resetami.

Ideą jest powrót do pierwotnych ruchów jakie wykonuje każdy człowiek od momentu gdy przychodzi na świat. System opiera się na włączeniu w ruch każdej kończyny i synchronizacji całego ciała.

Ćwiczenia mają za zadanie przede wszystkim zresetowanie układu nerwowego właśnie poprzez pierwotny ruch.

Jedno z podstawowych ćwiczeń to raczkowanie.



Zapewniam, że po kilku minutach takiego raczkowania, ciało staje się lekkie, rozluźnione.

Systematyczne wykonywanie ćwiczeń i powrót do pierwotnych form ruchu pozwala w efekcie odzyskać dawną sprawność, elastyczność oraz powrócić do czasów gdy ruch w żadnej formie nie sprawiał nam kłopotów.

Mało tego. Te niepozorne ćwiczenia dzięki pozytywnemu wpływowi na nasz układ nerwowy, przyczyniają się również do zwiększenia siły.

Ćwiczeń jest mnóstwo i w zasadzie ogranicza nas jedynie wyobraźnia. Każdy w dzieciństwie raczkował więc wie jak się to robi. Jedynie na co trzeba zwrócić uwagę to pozycja głowy oraz oddychanie (oddychamy brzusznie i przez nos).

Poniższe ćwiczenie to jedna z odmian raczkowania tzw. raczkowanie lamparta. Ćwiczenie to wymaga nieco koordynacji. Wygląda dość łatwo i przyjemnie, ale gwarantuje, że takie raczkowanie przez 10 min staje się naprawdę brutalnym ćwiczeniem. Jednak nasze ciało gdy już odpocznie będzie nam za to wdzięczne.



Polecam cały kanał m.in. rolowanie, rocking, ćwiczenia głowy i wiele innych.


Whisper

Liczba postów : 17
Join date : 17/09/2016

Powrót do góry Go down

Re: Ćwiczenia dla zachowania zdrowia!!!

Pisanie by Cyryl on 3rd Listopad 2016, 22:26

Obserwatorze to zrób sobie badania. Ból to informacja aby się przebadać.

Zobacz możesz mieć nawet przepuklinę kręgosłupa:


dopiero wtedy możesz dobrać pod siebie ćwiczenia.

Co do ćwiczeń. To musisz stosować kolejność ćwiczeń czyli te ćwiczenia które rozciągają kręgosłup nie mogą być stosowane przed tymi które ów kręgosłup ćwiczą.

Co do kalesteniki, czyli ćwiczeń z ciężarem własnego ciała. 

To ona daje efekty ale jak jesteś szczupły przy większej masie musisz mieć silny gorset mięśniowy. 

Ja ważąc około dwa tygodnie temu, 100 kg parę razy się podciąłem się na drążku bez zarzutów. Ale naprawdę to trudna sztuka.

Zresztą trening z ciężarami nie jest taki straszny, tylko ciężary muszą być tak dobrane abyś techniczne dane ćwiczenie wykonywał poprawnie. 

Natomiast na wzmocnienie dolnych partii mięśni pleców najlepsze są martwe ciągi czy swingi.

Musisz też trenować wszystkie partie mięśni, a szczególnie nogi, plecy, parki czy brzuch.

Cyryl

Liczba postów : 684
Join date : 21/03/2015

https://cyryl27.wordpress.com/

Powrót do góry Go down

Re: Ćwiczenia dla zachowania zdrowia!!!

Pisanie by Obserwator on 4th Listopad 2016, 07:26

Dziękuję Wam za rady Smile

Faktycznie, mam skierowanie na rentgen kręgosłupa i lekarz poradził mi, że bez tego się nie obejdzie jeśli chodzi o ustalenie wady jaką mam oraz dopasowanie odpowiednich ćwiczeń.

Jest prawdopodobne, że posiadam zwyrodnienie genetyczne o jakim wspomniał polskapaw, a mianowicie dyskopatię.

Moja matka ją ma i w jednym miejscu między kręgami ma podwójny dysk, który kiedyś przez przesunięcia uciskał na rdzeń i powodował wielki ból i nieprzyjemności.

Możliwe też, że mam skrzywienie spowodowane...noszeniem portfela w tylnej kieszeni spodni i siedzenie w lekko skrzywionej pozycji całymi godzinami w szkolnych ławkach, podczas okresu wzrastania.

Osobą jestem szczupłą i wysoką, dlatego preforowałbym ćwiczenia własnym ciałem. Nigdy nie lubiłem ciężarów, ale za to dużo się ruszałem, np. rower, deskorolka, rolki, free runing.

Co jak co, wychodzi na to, że muszę wykonać najpierw rentgen i dowiedzieć się, co jest nie tak...

Obserwator

Liczba postów : 1032
Join date : 18/03/2015
Skąd : Poznań

http://www.obserwatorczasowkonca.wordpress.com

Powrót do góry Go down

Re: Ćwiczenia dla zachowania zdrowia!!!

Pisanie by polskapaw on 4th Listopad 2016, 10:08

Zdjęcie rentgenowskie nie pokaże problemów z tkankami miękkimi. Od tego jest rezonans magnetyczny (10 m-cy czekania z NFZ, ewentualnie 4 m-ce jak lekarz napisze pilne, cena około 400 zł prywatnie).

Wiadomo, że lekarz zleci zdjęcie RTG, ale ono pokaże skrzywienie kręgosłupa, ewentualne przesunięcia kręgów (generalnie kości). W mojej rodzinie jakieś 7 osób ma dyskopatię i pokazały to tylko rezonanse.







polskapaw

Liczba postów : 110
Join date : 27/03/2015

Powrót do góry Go down

Re: Ćwiczenia dla zachowania zdrowia!!!

Pisanie by Cyryl on 4th Listopad 2016, 22:14

Obserwator napisał:Osobą jestem szczupłą i wysoką, dlatego preforowałbym ćwiczenia własnym ciałem. Nigdy nie lubiłem ciężarów, ale za to dużo się ruszałem, np. rower, deskorolka, rolki, free runing.

Możesz, ale zapominasz o jednym każdy noszony, podnoszony, trzymany czy opuszczany przez ciebie przedmiot o różnej wadze to jest trening z ciężarem.

Nasze otoczenie sprawia, że jesteśmy zmuszeni do Boga do dźwigania ciężarów. 

Nasz organizm został tak stworzony przez Boga, że poprzez systematyczny trening siłowy nasze ciało staje się silniejsze.


Co trzy miesiące nasz cały organizm (oprócz oczów i zębów) ulega wymianie na nową materię. Gdy nasz organizm jest poddany treningowi siłowemu to staje się silniejszy. Mięśnie stają się większe, ścięgna i kości grubsze i wytrzymalsze. Gdy zaś tego ciała nie używamy to nasz ciało, kości, ścięgna, stawy i mięśnie stają się mniejsze i słabsze:



Kamil podnosisz ciężary w życiu codziennym. Tylko, że podnosisz je nieregularnie i bez odpowiedniej techniki. 

Martwy ciąg to jedno z najlepszych ćwiczeń na silne mięśnie plecy i silne mięśnie całego ciała. Nie musisz podnosić w martwym ciągu na początku sztangi o ciężarze własnego ciała ale np o wadze 30 kg. Oprócz mocniejszych mięśni będziesz ponadto wiedział jak prawidłowo podnosić jakiś ciężki pakunek z podłogi. 


Obserwator napisał:Jest prawdopodobne, że posiadam zwyrodnienie genetyczne o jakim wspomniał polskapaw, a mianowicie dyskopatię.

Moja matka ją ma i w jednym miejscu między kręgami ma podwójny dysk, który kiedyś przez przesunięcia uciskał na rdzeń i powodował wielki ból i nieprzyjemności.

czym jest dyskopatia:


medonet.pl napisał:Dyskopatia to choroba ściśle związana ze współczesną cywilizacją i współczesnym trybem życia. Co najmniej 50 procent Polaków narzeka na bóle pleców i inne dolegliwości związane z kręgosłupem. Niepokojąco wzrasta liczba młodych osób z dolegliwościami kręgosłupa, określanymi jako dyskopatia lub przepuklina jądra miażdżystego. Jest to choroba ściśle związana ze współczesną cywilizacją i współczesnym trybem życia.

http://www.medonet.pl/zdrowie/zdrowie-dla-kazdego,dyskopatia--szyjna--ledzwiowa--kregoslupa---objawy-i-leczenie,artykul,1661211.html

Zobaczmy kto stworzył cywilizacje i to, że większość prac jest zmechanizowana czy biurowa, przez co spory odsetek ludzkości ma problemy zdrowotne???

Szatan. 


Jak myślicie co jest główna przyczyną naszych problemów ze zdrowiem???


Brak ruchu!!! TV, komputer i inne rozrywki mają na celu nie tylko nas ogłupić ale rozleniwić. 
Po siedzącej pracy wiele osób dalej siedzi.


Przez brak wysiłku siłowego lepiej działają trucizny jakie w pożywieniu, piciu i w powietrzu serwują nam władze. 


Na siłowni zaś ludzie chodzą nie po to aby być zdrowym ale po to aby lepiej wyglądać na lato. Dlatego sięgają po odżywki czy doping (sterydy) aby szybko osiągnąć efekt. Oczywiście mass media zachęcają do brania dopingu i odżywek, podczas treningu. Dlatego wiele osób na siłowni niszczy jeszcze szybciej swoje zdrowie.


Jednak wiem po sobie, że to trening siłowy najwięcej pomógł mi na zdrowiu. Od wielu lat nie byłem u lekarza. Pracowałem fizycznie, a pomimo to po pracy znajdowałem czas na trening. Jadłem normalnie tylko zwracałem większą uwagę na składniki i pożywienie. Obecnie redukuję wagę. Oczywiście piję sporo wody. Ale nie brałem żadnych odżywek. Czyli miałem styczność z zatrutą żywnością, piciem i powietrzem jak każdy. 


Choroby przechodzę szybciej i nie czuję tak wielkich dolegliwości. 


Ponadto wiem jak prawidłowo podnosić ciężar i nim operować. Trening wpoił mi zasadę prostych pleców i odpowiednio napiętych mięśni. 


Co najzabawniejsze popularne bieganie powoduje negatywne skutki zdrowotne:



sport.pl napisał:Bieganie wcale nie jest zdrowe. Tak przynajmniej twierdzą naukowcy i autorka poniższego tekstu oryginalnie opublikowanego w serwisie supermozg.gazeta.pl. 


Od  lat 70. bieganie stało się jedną z najmodniejszych form aktywności ruchowej i wydawało się mieć same zalety, jak: poprawa kondycji fizycznej, zdrowia serca, wspomaganie w odchudzaniu i lepszym metabolizmie. Okazało się jednak, że jogging wpływa negatywnie na nasz organizm.
Według najnowszych badań, które prowadził m.in. Greg Brookes,  trener personalny z Londynu, jogging prowadzi do zmniejszenia mięśnia sercowego, co stanowi główny powód tego, że niektórzy, pomimo regularnego joggingu, i tak nie mogą stracić na wadze - informuje Daily Mail. Serce by zużywać mniej energii i być bardziej efektywnym ulega skurczeniu pod wpływem długotrwałego wysiłku. W celu zwiększenia jego rozmiarów należy skupić się na ćwiczeniach anaerobowych - siłowych, a nie wytrzymałościowych, zwanych aerobowymi. 

Trening anaerobowybeztlenowy jest energicznym oraz krótkim (kilkusekundowym) wysiłkiem o maksymalnej intensywności. Wykonywany jest w seriach z określoną liczbą powtórzeń (np. początkujący, mało zaawansowani, o niskiej sprawności fizycznej - 2 serie po 10 powtórzeń; średnio zaawansowani - 3-4 serie po 15 powtórzeń; zaawansowani - 5 serii po 15 - 20 powtórzeń).


Trening aerobowy, nazywany także tlenowym, charakteryzuje się małą, średnią lub umiarkowanie dużą intensywnością (obciążeniem) oraz średnią, dużą, bądź bardzo dużą objętością pracy, czyli czasem trwania oraz długością dystansu. Są to wysiłki najczęściej  ciągłe o stałej lub zmiennej intensywności. W ćwiczeniach tych dominują proste czynności ruchowe, jak marsz, szybki chód, bieg, jazda na rowerze, pływanie, wiosłowanie, bieganie na bieżni, jazda na rowerku domowym, ćwiczenia na steperze i inne.  W zależności od sprawności fizycznej ćwiczący może dobrać dla siebie odpowiedni rodzaj aktywności fizycznej.
Greg Brookes twierdzi, że biegi długodystansowe nie przyspieszają metabolizmu, a zużywają duże pokłady energii, prowadząc do załamania się tkanki mięśniowej.  Powodują również  gromadzenie się tłuszczówTłuszcze są ulubionym źródłem energii naszego organizmu. Im więcej biegamy, tym lepiej przygotowuje się nasze ciało do następnego biegu - twierdzi Brookes.
 
Marco Mastrorocco, trener oraz manager siłowni w zachodnim Londynie, udowodnił, że nieprawidłowe wykonywanie ćwiczeń, w tym również złe bieganie, zwiększa szansę na rozwój cellulituJeśli ćwiczenie wykonywane jest zbyt długo, powoduje wytwarzanie wolnych rodników, które zniszczą komórki - powiedział Mastrorocco.
By poradzić sobie z celulitem, ćwiczenia muszą być idealnie dobrane. Odpowiednio pracujące mięśnie poprawiają krążenie krwi i limfy oraz rozbijają komórki tłuszczowe. Należy się bardziej skupić na ćwiczeniach anaerobowych aniżeli aerobowych.


http://polskabiega.sport.pl/polskabiega/1,105610,8239728,Bieganie_szkodzi.html

Czyli im więcej biegasz tym organizm ma mniej mięśni a więcej tłuszczu. Dlaczego najbardziej ulubionym sportem jest piłka nożna???

Ponieważ ten sport zmusza ludzi do regularnego jak najdłuższego biegania. 

Reklamy preferują modelki i modeli jako osoby wychudzone szczupłe, czyli idealnych biegaczy. 

Jak myślicie czy to wszystko jest przypadkowe???

Nie szatan nic nie pozostawia w sferze przypadku.

No i kto wymyślił sport siłowo wytrzymałościowy kule kettlebell jak nie Rosjanie i Polacy czyli Słowianie. Ten sport uprawiam i oprócz siły, wytrzymałości mam lepszą koordynacje ruchową czy lepiej myślę.

Cyryl

Liczba postów : 684
Join date : 21/03/2015

https://cyryl27.wordpress.com/

Powrót do góry Go down

Re: Ćwiczenia dla zachowania zdrowia!!!

Pisanie by Wróg Kozłów on 5th Listopad 2016, 00:23

"No i kto wymyślił sport siłowo wytrzymałościowy kule kettlebell jak nie Rosjanie i Polacy czyli Słowianie. Ten sport uprawiam i oprócz siły, wytrzymałości mam lepszą koordynacje ruchową czy lepiej myślę".

Nie wiem jak jest teraz, ale przed laty w Rosji nigdzie nie widziałem hantli. Wszyscy używali tych kul. Masakra Very Happy To były chyba z żeliwa kule, nie było na nich napisane ile ważą, ale tak na oko taka kula miała jakieś... 40 - 50 kilogramów affraid
Ja zrezygnowałem po pierwszej próbie, a oni tym "machali". Laughing

Jestem Cyryl pod wrażeniem, że tym ćwiczysz, ale chyba bardziej "bezpieczne" (ergonomiczne) dla amatora są hantle.
Z tą kulą to miałem wrażenie, że strzeli mi coś w kręgosłupie, albo co najmniej w ręce. Shocked

Wróg Kozłów

Liczba postów : 156
Join date : 28/09/2016

Powrót do góry Go down

Re: Ćwiczenia dla zachowania zdrowia!!!

Pisanie by Whisper on 5th Listopad 2016, 08:45

Ćwicząc kettlami rzeczywiście trzeba uważać przy złej technice o kontuzje nie trudno. Ćwiczenia są bardzo dynamiczne i praktycznie angażują całe ciało więc i kontuzja może być poważna.

Polecam na początek pójść w miejsce gdzie ludzie faktycznie znają się na tych ćwiczeniach i gdzie pomogą skorygować techniczne błędy.

Inna rzecz, że technikę można zgłębiać bez końca. Znam człowieka, który gdzieś od 15 lat ćwiczy kettlami i pomimo tylu lat teorii popartej praktyką, wciąż odkrywa w tych ćwiczeniach coś nowego.

Tak jak pisał Cyryl, szczególnie polecam swing z kulą. Na początek jakieś mniejszy ciężar, żeby bardziej skupić się na technice i poprawności wykonywania. Ćwiczenie to nie dość, że poprawia mobilność, wzmacnia mięśnie do tego koryguje postawę oraz pomaga wyleczyć powstałe wady kręgosłupa powstałe na skutek złych nawyków ruchowych.

Whisper

Liczba postów : 17
Join date : 17/09/2016

Powrót do góry Go down

Re: Ćwiczenia dla zachowania zdrowia!!!

Pisanie by Iraeneus on 20th Listopad 2016, 13:26

Dla tych co lubią biegać!! Very Happy


Iraeneus

Liczba postów : 346
Join date : 16/03/2016
Skąd : Lubelskie

Powrót do góry Go down

Re: Ćwiczenia dla zachowania zdrowia!!!

Pisanie by Cyryl on 3rd Grudzień 2016, 09:29

Najlepsze ćwiczenie dla całego ciała to:


Dlaczego???

Ponieważ jak powiedziane jest w tym filmie, przysiady rozkręcają na maksa nasz metabolizm i zwiększają poziom takich hormonów jak testosteron.


Mat 18 napisał:(3) I rzekł: Zaprawdę powiadam wam, jeśli się nie nawrócicie i nie staniecie jak dzieci, nie wejdziecie do Królestwa Niebios.
(4) Kto się więc uniży jak to dziecię, ten jest największy w Królestwie Niebios.


Co robią małe dzieci (np. mój synek)???

Cały czas robią przysiady jak nauczą się chodzić.

Ćwiczenia pomagające wykonać prawidłowy przysiad:









Można przysiady ćwiczyć z ciężarem własnego ciała, ale można też z czasem dodawać sobie obciążenie.

Jednak tutaj mamy pokaz ogromnej siły. Przysiad z 400 kg:


Pamiętajmy pozycja siedząca sprawia, że nasze stawy stają się sztywne a mięśnie słabe. Same spacery i biegi nie rozwiążą problemu.

Natomiast przysiady to naturalne ćwiczenie które dzieci od małego wykonują naturalnie i perfekcyjne.

Czasami warto obserwować dzieci i się od nich uczyć. W ich zachowaniu Bóg zakodował idealne ćwiczenia dla naszego ciała.

Cyryl

Liczba postów : 684
Join date : 21/03/2015

https://cyryl27.wordpress.com/

Powrót do góry Go down

Re: Ćwiczenia dla zachowania zdrowia!!!

Pisanie by Sponsored content Today at 19:53


Sponsored content


Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach